Publikationen 2017

Barais M, Hauswaldt J, Dinant GJ, van de Wiel M, Stolper CF, Van Royen P.
COGITA network has constructed a glossary of diagnostic reasoning terms.
PDF Eur J Gen Pract 2017; 23: 53-56.

Barais M, Hauswaldt J, Hausmann D, Czachowski S, Sowinska A, Van Royen P, Stolper E.
The linguistic validation of the gut feelings questionnaire in three European languages.
PDF BMC Fam Pract 2017; 18: 54.

Breuning M, Lucius-Hoene G, Burbaum C, Himmel W, Bengel J.
Subjektive Krankheitserfahrungen und Patientenorientierung: Das Website-Projekt DIPEx Germany.
PDF Bundesgesundheitsblatt Gesundheitsforschung Gesundheitsschutz 2017; 60: 453-461.

Fleischmann N, Geister C, Hoell A, Hummers-Pradier E, Mueller CA.
Interprofessional collaboration in nursing homes (interprof): A grounded theory study of nurse experiences of general practitioner visits.
PDF Appl Nurs Res 2017; 35: 118-125.

Hauswaldt J, Blaschke S.
Dyspnoe.
PDF Internist (Berl) 2017 Jan [Epub ahead of print].

Lingner H, Burger B, Kardos P, Criée CP, Worth H, Hummers-Pradier E.
What patients really think about asthma guidelines: barriers to guideline implementation from the patients' perspective.
PDF BMC Pulm Med 2017; 17: 13.

Loudon C, Zwarenstein M, Sullivan F, Donnan P, Gágyor I, Hobbelen H, Althabe F, Krishnan JA, Treeweck S.
The PRECIS - 2 tool has good inter - rater reliability and reasonable discriminant validity.
PDF J Clin Epidemiol 2017 Jun 8 [Epub ahead of print].

Müller CA, Simmenroth A, Ruwe G, Zarnack F, Hummers E, Fleischmann N.
Anamnese und Planungsgespräch in der häuslichen Versorgung im interprofessionellen Team: Lehrprojekt mit Schauspielpatienten für Medizinstudierende und Lernende der Gesundheits- und Krankenpflege.
PDF Pflegewissenschaft 2017; 19:154-159.

Müller F.
Herausforderung Interkulturelle Kommunikation: Können digitale Hilfen Anamnesegespräche im interkulturellen Arzt-Patienten-Setting verbessern?
In: Einhäupl KM (Hrsg.): Medizin 4.0 - Zur Zukunft der Medizin in der digitalisierten Welt.
PDF Berlin: Hanns Martin Schleyer-Stiftung 2017: 125-131 (ISBN: 978-3-9809206-5-0).

Sennhenn-Kirchner S, Goerlich Y, Kirchner B, Notbohm M, Schiekirka S, Simmenroth A, Raupach T.
The effect of repeated testing vs repeated practice on skills learning in undergraduate dental education.
PDF Eur J Dent Educ (Engl) 2017 Jan 24 [Epub ahead of print].